چقدر طول می کشد تا خالکوبی ها خوب شوند؟
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به طور معمول حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد تا سطح پوست، اپیدرم، بهبود یابد: تتوکار وی تاتو می گوید که: «این بدان معناست که هیچ پوسته‌ای باقی‌مانده، نواحی باز، یا پوست خشک یا لایه‌برداری وجود ندارد. با این حال، به خاطر داشته باشید که بهبود زخمی که در عمق بیشتری در درم ایجاد شده است، جایی که باید کلاژن و بافت همبند جدید تشکیل شود، می تواند بین سه تا شش ماه طول بکشد.

 

در حالی که هیچ نشانه قابل مشاهده ای از این بهبود وجود نخواهد داشت، ممکن است پوست شما در این مدت کمی حساس تر شود. تتوکار وی تتو خاطرنشان می کند، شما همچنین می خواهید در مورد ضد آفتاب سخت کوشا باشید (همانطور که در بالا ذکر شد) تا از بهترین محیط درمانی ممکن، هم برای سلامت پوست و هم برای ظاهر نهایی خالکوبی خود حمایت کنید.

 

اندازه و محل خالکوبی شما نیز در زمان بهبودی نقش دارد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، خالکوبی‌های کوچک‌تر سریع‌تر بهبود می‌یابند، مانند خالکوبی‌هایی که روی نواحی با پوست ضخیم‌تر مانند پشت یا چهار سر شما قرار می‌گیرند. دکتر لاو توضیح می‌دهد: «پوست ضخیم‌تر استحکام بیشتری دارد و دارای رگ‌های خونی بیشتری است که منجر به بهبود سریع‌تر می‌شود. دکتر میکایلوف اضافه می کند که مناطقی از بدن که دارای غدد مو و چربی بیشتری هستند، مانند صورت، نیز سریعتر بهبود می یابند. او خاطرنشان می کند: «فرایند بهبودی خالکوبی به سلول های بنیادی برای ترمیم آسیب بافتی نیاز دارد و این سلول های بنیادی در فولیکول های مو یافت می شوند.

 

مهم نیست که چقدر طول می کشد تا بهبود یابد، اما تا زمانی که از خالکوبی جدید خود با مراحل بالا مراقبت می کنید، هنر بدن جدید شما باید به همان اندازه که به نظر می رسد احساس خوبی داشته باشد - و ارزش ناراحتی اولیه را دارد.

 





:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: